Komputer wygrał w pokera

8 lipca 2008, 15:04

Przed rokiem pisaliśmy o pojedynku pomiędzy mistrzami pokera a programem Polaris. Wówczas oprogramowanie przegrało mecz. Teraz Polaris II wziął rewanż za swoją poprzednią wersję. Podczas pojedynku rozegranego w Rio All-Suite Hotel & Casino w Las Vegas, sztuczna inteligencja wygrała z siedmioma graczami.



Rak płaskonabłonkowy skóry

Przyczyną raka skóry jest wirus?

30 lipca 2009, 21:27

Dzięki poszerzeniu wiedzy z zakresu biologii molekularnej w ostatnich latach udaje się odkryć coraz więcej zależności pomiędzy nosicielstwem określonych wirusów i występowaniem chorób nowotworowych. Badacze z Uniwersytetu Stanu Ohio dokonali kolejnego odkrycia z tej serii, lecz tym razem dotyczy ono wyjątkowo częstego rodzaju nowotworu.


Chcesz lepiej grać? Idź najpierw spać

9 czerwca 2010, 14:52

Popularna konsolowa gra wideo - „Guitar Hero" - stała się jednym z ulubionych narzędzi naukowców zajmujących się... snem. Stanowi ona doskonały test umiejętności i nauki skomplikowanych zadań psychomotorycznych.


Unreal Tournament

Reklamy w grach pełnych przemocy mogą zaszkodzić

6 września 2011, 12:24

Umieszczanie reklam w grach pełnych przemocy może odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Z badań przeprowadzonych na University of Texas wynika, że konsumenci negatywnie reagują na reklamę w tego typu grach. Szczególnie silną negatywną reakcję zauważono u kobiet.


E.T. z piasków pustyni

28 kwietnia 2014, 08:41

W 1982 roku na ekrany wszedł „E.T.”, z czasem jeden z największych przebojów kina science-fiction. W tym samym roku firma Atari wypuściła na rynek grę opartą na filmie. Gra, okazała się jednak wielką porażką, a Atari poniosła na niej olbrzymie straty finansowe. Sfrustrowani menedżerowie, nie wiedząc, co zrobić z zalegającymi magazyny kartridżami z grą, postanowili... zakopać je na pustyni.


Kontroler do wyciskania

2 sierpnia 2016, 11:40

SymGym to kontroler do gier wideo, który pozwala połączyć grę z treningiem siłowym całego ciała.


Gry on-line poprawiają dobrostan psychiczny. To szczególnie ważne w czasie lockdownu

23 listopada 2020, 11:48

Profesor Andrew Przybylski z University of Oxford przeprowadził wraz ze swoim zespołem badania, z których wynika, że korzystanie z gier on-line jest pozytywnie skorelowane z dobrostanem grających. To zaskakujące odkrycie wskazuje, że interakcje społeczne do jakich dochodzi podczas gry w sieci z innymi osobami wywierają korzystny wpływ na nasze zdrowie


Halo 3© www.halo3.com

Halo 3: wielki przebój przedsprzedaży

13 sierpnia 2007, 12:11

Trzecia wersja Halo, najlepiej sprzedającej się gry na konsolę Xbox, stała się najlepiej sprzedającą się w przedsprzedaży grą na świecie. W samej Ameryce Północnej klienci zamówili już milion kopii tej gry.


Zderzenie czołowe

Niższe OC dzięki grom?

3 października 2008, 10:59

Allstate Corp., firma specjalizująca się w ubezpieczeniach komunikacyjnych, chce sprawdzić, czy gry komputerowe uczynią z osób po 50. roku życia lepszych kierowców. Jeśli odpowiedź będzie brzmiała "tak", to graczom zostaną zaoferowane zniżki ubezpieczeniowe.


Xbox 360© Microsoft

Microsoft banuje tysiące użytkowników

12 listopada 2009, 16:37

Microsoft zablokował możliwość prowadzenia rozgrywek on-line tysiącom użytkownikom serwisu Xbox Live. Przyczyną takiego posunięcia było złamanie przez te osoby regulaminu usługi.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy